مجتمع ملکه آسمان ها
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
مجتمع ملکه آسمان ها
نوشته شده در سه شنبه 6 / 1 / 1391
بازدید : 9699
نویسنده : reza shahrezaiie

این مجموعه که با بهره گیری از دانش روز ساختمان سازی طراحی شده است، بنا دارد تا با ایجاد فضایی مدرن، بهترین امکانات را برای استفاده کنندگان فراهم سازد و میزبان همشهریان و پذیرای میهمانان برای انجام امور مختلف شامل خرید، گذران اوقات فراغت، برگزاری نشست های فرهنگی و کاری باشد.

 
مشخصات کلی پروژه:
 
  1. مساحت کل ساختمان بالغ بر 22000 مترمربع در 12 طبقه
  2. تعداد کل ورودی های اصلی ساختمان: 4 ورودی (ورودی اصلی، جنوب شرقی، غربی و شمالی)
  3. زیر بنای کل مرکز خرید در سه طبقه : حدود شش هزار متر مربع
  4. تعداد رستوران های طبقه سوم تجاری: 5، Fast Court (رستوران با فضای پذیرایی و تفریحی)
  5. تعداد کل واحدهای اداری در 7 طبقه: 84= 7×12 واحد
  6. واحدهای اداری: طبقات پنجم الی یازدهم

ملکه آسمان ها در نیم نگاه:

روند رو به رشد بندر عباس باعث گردیده است تا این شهر به عنوان یکی از مهمترین بنادر کشور از لحاظ وسعت و جمعیت و موقعیت جغرافیایی و اقتصادی مطرح باشد. تحولات اخیر اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در کشور و همچنین چشم انداز پیش رو، حاکی از روند توسعه و همچنین افزایش شتاب این توسعه دارد.

پر رنگ تر شدن نقش و جایگاه بندر عباس چه به لحاظ جذب سرمایه و چه به لحاظ گردشگری باعث افزایش پتانسیل های مختلف این شهر شده است در حالیکه به علت عدم برنامه ریزی اصولی و فقدان مراکز اقامت و اسکان، همچنین مراکز خاص شهری، دستیابی به اهداف و توانمندی های واقعی این شهر در مقایسه با شهرهای حاشیه جنوبی خلیج فارس به تأخیر افتاده است. طراحی و ساخت پروژه چند منظوره ملکه آسمان ها با توجه به همین عوامل مورد توجه قرار گرفته است. طراحان این پروژه بر این عقیده اند که با این اقدام، گام مؤثری در جهت بهبود چهره شهر زیبای خلیج فارس برداشته می شود و خلاء موجود در فضای رقابتی با کشورهای منطقه تا حدی جبران می شود.

این مجموعه که با بهترین امکانات بنا می شود در بهترین قسمت شهر به لحاظ دسترسی قرار گرفته است.

 

ویژگی ها و ساختار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی:

هرمزگان طی سال های اخیر گام های بلندی در جهت توسعه و رشد اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی برداشته و تدریجا به یک جامعه در حال توسعه تبدیل شده است.

این استان در حال حاضر یکی از استان های کشور است که در برخی از شاخص های کاربردی توسعه از میانگین های ملی نیز فراتر رفته است. شکوفایی واقعی اقتصادی بندر عباس از چند دهه قبل و پس از تبدیل آن به مرکز استان آغاز گردیده است اما روند رو به رشد آن در جهت تبدیل شدن به یک شهر بزرگ و آباد، پس از انقلاب اسلامی آغاز گردیده و تأثیر آن به حدی بوده است که جمعیت آن ظرف این مدت به بیش از سه برابر رسیده است. ایجاد و رشد شهرک ها و مناطق صنعتی نشان دهنده این روند ملموس و آشکار است. زیر بناهای استان نیز توسعه زیادی یافته است. اسکله ها و انبارها و تأسیسات بندری افزایش و شاخص های متعدد کمی و کیفی، رشد قابل توجهی یافته و همچنان سیر صعودی می پیماید. آب و برق به همه شهرها و اکثر روستاها راه یافته است.

بندرعباس که مرکز استان هرمزگان است، در حال حاضر یکی از چند شهر بزرگ ایران و مرکز فعالیت های مهم اقتصادی و تجاری کشور محسوب می گردد. این بندر به عنوان بزرگترین مبادی ورودی و خروجی کشور نقش بسیار ارزنده ای در دوران جنگ تحمیلی ایفا کرده و در حال حاضر موقعیت بسیار ویژه ای دارد.

 

 

 

ملکه آسمان ها به لحاظ ساخت، مجموعه ای کاملاً مدرن به شمار می آید. محاسبات مربوط به طرح این ساختمان دوازده طبقه تجاری ـ اداری بر اساس بالاترین استانداردها و مطابق با آیین نامه های بین المللی زیر انجام شده است.

1.          قطعات و سازه های فلزی بر اساس آیین نامه فولاد آمریکا (AISC) و آیین نامه فولاد ایران طراحی شده اند. قطعات بتنی بر طبق آیین نامه بتن آمریکا (ACI) و آیین نامه بتن ایران محاسبه شده اند.

2.        بارگذاری ثقلی بر اساس آیین نامه 519 ایران است.

3.        بارگذاری زلزله منطبق با آیین نامه 2800 ایران است.

 

در طراحی این مجتمع از نرم افزارهای زیر استفاده شده است:

1. آنالیز و طراحی اسکلت سازه و شمع ها توسط برنامه SAP 2000 انجام شده است.

2. آنالیز و طراحی شالوده توسط برنامه SAFE انجام گرفته است.

 

فونداسیون ملکه آسمان ها شامل یک پی گسترده به ضخامت 1300 میلیمتر است. در طراحی سازه، ابتدا نیروهای زلزله به روش استاتیکی معادل محاسبه و سپس کنترل سازه جهت نیروهای زلزله به روش آنالیز طیفی انجام گردیده است. تحلیل طیفی نیز به دو روش تحلیل طیفی مستقیم و تبدیل تحلیل طیفی به نیروهای استاتیکی معادل انجام گردیده است. آنالیز و طراحی فونداسیون توسط برنامه SAFE انجام گردیده است.

کنترل کیفی جوش و تست های غیر مخرب (NDT) تحت نظارت کارشناس سطح III از ASNT و تست های غیر مخرب (LT.RT.VT.MT.UT.PT) و بازرسی جوش اسکلت فلزی زیر نظر متخصصین مجرب انجام می پذیرد و بر اجرای کامل جوشکاری از ساخت تا نصب نظارت داشته و گواهینامه بین المللی جوشکاری مطابق با استاندارد FN.287 و AWSD11 صادر می گردد.
  ساختمان ملکه آسمان ها مجموعه ای منسجم و کامل است که طراحی قسمت های مختلف آن توسط تیم های متعددی صورت پذیرفته است:

1.          طراحی معماری توسط مهندسان مشاور هسته طراحی

2.        طراحی سازه توسط گروه  مشاور سازه

3.        طراحی تأسیسات مکانیکی، الکتریکی و الکترونیکی توسط مهندسین مشاور طرح و منطقه

4.       مطالعات ژئوتکنیک، تحکیم خاک و بستر سازی توسط مهندسان مشاور مکانیک خاک (S.E.S)

5.        کنترل کیفی جوش و تست های غیر مخرب توسط شرکت مهندسین مشاور بازرسی آرون جوش صنعت

6.       ساخت اسکلت فلزی توسط شرکت سازه آهنگر تهران

 

مطالعات مهندسی ژئوتکنیک برای بررسی لایه های خاک واقع در زیر پی و همچنین تعیین مقاومت مجاز خاک نشان می دهد که به علت بالا بودن سطح آب زیرزمینی و وجود ماسه و لای غیر چسبنده و تراکم نسبتاً کم این لایه ها خطر روانگرایی ساختمان یا Liquifaction در صورت وقوع زلزله تا 5/8 متر فوقانی خاک قطعی است. برای مقابله با این پدیده از روش تراکم ارتعاشی و جایگزینی که تا پیش از این تنها یک بار در ایران مورد بهره برداری قرار گرفته بود، استفاده شد. با استفاده از این روش کاوشگر لرزه ای همراه با جریان مداوم آب به داخل خاک سست تا عمق مورد نظر فرو برده می شود که با این عمل خاک محل کاوشگر متراکم شده و فضای خالی ایجاد می شود. سپس این فضای خالی با مصالح دانه ای مناسب پر و جایگزین می شود، به گونه ای که ستون های متراکم تا عمق مورد نظر در خاک ایجاد می گردد. با توجه به جنس و نوع لایه ها و میزان بهبود مورد نیاز، فاصله ستون ها در الگوی مثلثی از یکدیگر 2/2 متر و تعداد نقاط برای فروبری کاوشگر جمعاً 700 عدد اجرا گردید. به این ترتیب می توان ادعا نمود که زمین محل احداث مجتمع ملکه آسمان ها با بهترین و مدرن ترین روش تقویت شده است و خطر روانگرایی خاک در کلیه شرایط ایستایی و دینامیکی (ناشی از زمین لرزه) مرتفع گردیده است.

 

سیستم های الکتریکی و الکترونیکی:

سیستم های الکتریکی و الکترونیکی طراحی شده برای مجتمع ملکه آسمان ها از بهترین نوع است که قابلیت روزآمد شدن داشته و می تواند مطابق با نیازهای آتی این مجتمع مورد استفاده قرار گیرد.

سیستم روشنایی مشاعات و فضاهای عمومی، راهروهای دسترسی به واحدها تعبیه شده و به صورت دوگانه قابل کنترل مرکزی و محلی دیده شده است. به منظور حفاظت ساکنین از برق گرفتگی، چاه عمیق ارت در نظر گرفته شده است. برای این مجتمع سیستم برق اضطراری با استفاده از دیزل ژنراتور طراحی شده است که در صورت قطع برق آسانسورها، پمپ های آب و آتش نشانی و سایر نیازهای اضطراری ساختمان بر روی این مدار قرار می گیرند.

کابل کشی تلفن به صورت 5 زوج انجام شده و هر واحد توانایی برخورداری از 5 خط مجزای تلفن را دارا می باشند در حالیکه با توجه به استفاده از رایزرهای برق در صورت نیاز می توان به سادگی کاربری آنها را برای تلفن تغییر داد. در طراحی این مجتمع سیستم صوتی و پخش جهت قسمت های مشاعات تجاری در نظر گرفته شده است.

فضاهای اداری و مشاعات تجاری با استفاده از پریزهای تلویزیون و سیستم آنتن مرکزی امکان دریافت و پخش کانال های تلویزیونی را دارند. امکان استفاده از سیستم مرکزی ماهواره و اینترنت نیز پیش بینی شده است. کلیه واحدهای اداری این مجتمع مجهز به سیستم دربازکن تصویری است بعلاوه اینکه جهت استفاده ساکنین از پارکینگ، سیستم درب بازکن اتوماتیک تعبیه شده است.

سیستم گرمایش:

کلیه سیستم های سرمایشی آپارتمان ها از رده PANEL بوده و در طراحی فضاهای عمومی از دو گونه Duct و CASSETTE استفاده می شود و به همین دلیل تمامی واحدها دارای سیستم خنک کننده مجزا بوده و قادر به کنترل مصرف

انرژی می باشند.سهولت نگهداری و کم هزینه بودن این سیستم ها در مقایسه با روش های متداول (کولر گازی)، دلیل انتخاب این سیستم ها بوده است.

این سیستم ها جدیدترین روش تهویه تبریدی در پروژه های مشابه با این اقلیم در جهان است. برای تأمین آب ساختمان و همچنین سیستم آتش نشانی، در پایین ترین نقطه ساختمان مخزن ذخیره آبی تعبیه شده است.

مجتمع ملکه آسمان ها با توجه به تعدد طبقات مجهز به 8 دستگاه آسانسور نفربر، بار و اتومبیل از نوع دور متغیر با درب اتوماتیک است و 4 دستگاه پله برقی نیز جهت سهولت ارتباط در فضاهای تجاری تعبیه شده است.

این مجتمع مجهز به سیستم اعلام اطفاء حریق از نوع اتوماتیک بوده و در مواقع خطر به صورت خودکار فعال می شود.



Get Your Own Scroller
Glitter Graphics, Glitter Pics

:: موضوعات مرتبط: متفرقه , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/commenting/avatars/avatar06.jpg
به تو چه من کیم؟ در تاریخ : 1393/1/22/ebtekaromran - - گفته است :
اینا دیگه چیه بابا من پلاناناشو میخواستم
پاسخ: سلام.متاسفانه پلاناشو پیدا نکردم.

/commenting/avatars/avatar16.jpg
حدیثه در تاریخ : 1391/9/12/0 - - گفته است :
کاشکی پلان مجتمع مسکونی ملکه اسمان هم بود ولی بازم مرسیپاسخ: اگه پیداش کنم حتما تو بلاگ میذارمش.


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: